tisdag 3 januari 2017

Nytt år och ny fart i matbloggandet

Jag har haft en lång, lång paus i mitt bloggande. Ser till min stora häpnad att det passerat nästan 3 år sedan jag senast skrev något här i min blogg. Jag minns att under den våren tog arbetet med webbutiken mat&smak över rätt mycket av min energi. Mitt skrivande kring mat och skapandet av recept hamnade inte på  min egen blogg utan blev istället del av mat&smaks utveckling. Tillsammans med min vän och kompanjon Marie Jönsson använde jag mycket av min tid till att upptäcka små och passionerade mathantverkare runt om i landet. Scoutade nya produkter till vår butik och arrangerade ett och annat matevent.

Så småningom antog jag en utmaning att vara med och starta upp och sedan driva en helt ny restaurang i Malmö. En chans som en nyfiken människa som jag inte kunde missa. Under ca två år jobbade jag som restaurangchef på Salt & Sill Deli och då fanns det helt enkelt inte tid för mycket annat matfixande än det som hade med restaurangen att göra. Nu är dessvärre Salt & Sill Deli i Malmö historia. Lite vemodigt, men samtidigt öppnar detta upp möjligheten för mig att ägna mig åt mat som en fritidssysselsättning.

Ser fram emot att få fart på min blogg igen och mot att få dela med mig av mina upplevelser och tankar kring mat. Nytt år och massor av ambitioner. Jag hoppas att lusten ska driva på mitt skrivande. Hoppas att ni vill hänga med. Gott Nytt År på er, kära läsare!
Nyårsostron med lite Champagne. Aldrig fel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar