fredag 13 september 2013

Gör en utflykt i helgen!

På lördag ska det bli fint väder här i Skåne. Ett hett tips är att sätt ta en liten tur norr ut längs kusten. Så småningom hamnar du i Höganäs och där kan du besöka Höganäs Saluhall som sedan ett år tillbaka håller till i de lokaler där man sedan slutet av 1800-talet bränt saltglaserat stengods.(!) Det är mörkt och murrigt inne i saluhallen, men man har med hjälp av inredning, mycket produkter och bra belysning lyckats bygga upp en helmysig och inspirerande miljö. Här finns allt du kan önska dig och lite till, både lokalt odlat och producerat och varor som kommer från längre bort. Allt verkar utvalt och handplockat med största omtanke. 

Härliga kronärtskockor  - helt oemotståndliga!

Saluhallen drivs av Grand i Mölle och man har ambitionen att steg för steg bygga ett gastronomiskt centrum här i Saluhallen. Man är på god väg. Ovanpå saluhallen har man byggt en restaurang som håller öppet för lunch varje dag i veckan. På helgen är det shoppinglunch och på söndagarna brunch. När jag var där i onsdags kom jag tyvärr för sent för att få smaka lunchen, men dofterna hängde sig kvar i lokalen och jag är säker på att det smakade alldeles utmärkt. Nästa gång får jag helt enkelt planera lite bättre. Kanske kolla på hemsidan www.hoganassaluhall.se en extra gång innan jag åker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar